måndag 17 november 2008

Tiden går långsamt!

Det är helt knäppt att under hela graviditeten har tiden gått relativt snabbt.
Men nu går tiden långsammare än långsamt!
Vill bara att plutten ska komma nu.
Det som gör det jobbigast är nog egentligen att man faktiskt inte har ett exakt datum när han kommer, utan att det är en period på FEM VECKOR då han kan komma när som helst.
Jag menar, det är ju ganska stor skillnad om han kommer imorgon eller om fyra veckor...
Det är frustrerande.
Och jag längtar helt sjukt mycket efter att bara kunna få gå på en vanlig promenad.
Eller att få kunna röra mig normalt överhuvudtaget.
Börjar tröttna på foglossning, illamående, halsbränna och allt vad det nu är...
Men det känns lite drygt också att t.ex. foglossningssmärtorna kan sitta kvar i upp till två månader efter förlossningen.
Känns inte riktigt rättvist.

fredag 14 november 2008

Vill ha min bäbis nu!


Kan han inte bara komma?

Socialt!


Idag har varit en bra och social dag.

Alla som vill träffas kommer på det samtidigt!

Men det är kul.

Idag var Carro och Nelia här.

Vi fikade och pratade och hade mys.

Sen kom Melinda och hälsade på helt oväntat på eftermiddagen/kvällen.

Mys!

Tycker om att få besök.


Har varit helt galet trött hela kvällen, men tror ni jag kan sova för det?

Nu är klockan ett och jag har tagit en paus i att försöka sova.

Tror jag tänker för mycket.

Tur att jag inte har ett jobb jag ska upp tidigt till, det skulle aldrig gå!

tisdag 11 november 2008

Ajaj (kapten)

Idag "råkade" jag sova mig igenom hela dagen i princip.
Klockan fyra bestämde jag mig för att det fick vara nog och jag släpade mig äntligen ur sängen.
Dåligt.
Har tappat mi motivation känner jag, inte bra alls.
Därför är det bra att planera in saker att göra, vilket är lite smått problematiskt då jag själv inte har så lätt att ta mig någonstans.
Så jag får hitta på nåt kul jag kan göra hemma (inte bara läsa och glo på film, börjar tröttna lite).
Men imorgon kommer nog Ida hit en stund.
Sen på torsdag blire besök av Carro och Nelia.
Vi träffas alldeles för sällan!
Sen fredag hoppas jag att det äntligen blir av att jag och Evelina träffas!
Det har blivit inställt senaste gångerna, så det börjar bli dags.
Kanske skulle ta och baka en kaka imorgon?
Men sen är det ju också så att jag har blivit så förbannat slö!

Bebis pressar neråt.
Ajaj, men det är väl bra.
Neråt ska han ju!

lördag 8 november 2008

bleh!

Idag har varit en skitdag helt och hållet.
Har inte fått sova ordentligt inatt, utan har istället bara vridit och vänt på mig hela natten.
Va vaken en stund vid halv elva då jag pratade med systeryster ett tag, sen försökte jag ännu ett misslyckat försök att sova.
Vid halv tre gav jag upp.
Drygt som fan!

Sen var jag iallafall duktig.
Fixade eld (vi har så förbannat kallt här!), rensade klart i barnrummet (think it's done?), städade upp all skit som hamnat på golvet i sovrummet och diskade.
Sen belönade jag mig själv med pizza (fast egentligen inte så mycket till belöning med tanke på hur trött jag är på sån mat... Hade mycket hellre ätit hemlagat, men orkade inte fixa..) och så köpte jag och Joel massa onyttigheter på Ica.

Sen blev det Idol-kväll.
Mys, men jag tycker ändå att Robin B ska ut!
Visst, han va bra ikväll (typ), men nee...

Tog mig en 2,25:a cider idag, och oj vad det märks att jag inte druckit en droppe alkohol på 9 månader!
Smakade massa!
Men det var gott, fick reda på att en 2,25:a är helt ok att dricka, så jag vågade mig på det.

Skulle egentligen åkt till Örebro och lunchat med folk idag, men det blev inget för min del, jag ville bara sova.

Vi har fått massa gratis-grejor nu också.
Typ en blöjhink (asbra, fan vad jag tjatat om en!), lite blöjor och tvättservetter, en matskål-grej med sked i locket, napp...
Got to love Pampers och Babyproffsen!
Sen nåt litet set med produkter till bebis från Weleda.
Lite krämer och olja och så.
Brabra!

onsdag 5 november 2008

Snart dags!

Nu slipper jag snart det här!
Kommer kännas skumt, men det ska bli riktigt skönt!
Blir en hel del nytt att fokusera på.
Den här sista månaden är ju ärligt talat helt värdelös.
Det enda man gör är att gå och vänta på att plutten ska komma.
Snartsnart.

Idag har det införskaffats en skrivare.
Bra!
Den kommer komma till användning.

Annars har jag spenderat i princip hela dagen i sängen idag.
Segt som fan!
Försöker komma på vad man ska köpa i julklapp och födelsedagspresent till folk.
Mycket svårt!
Vet knappt ens vilka man ska köpa till...
Tror jag får ta hjälp av systeryster och skriva mig en lista.

Imorgon ska jag upp "tidigt".
Ska va på MVC kl 11.30.
Fick en tidigare tid (skulle egentligen dit på tisdag) pga. jävla foglossning som förvandlar mig till en fånge i mitt eget hus, i princip.
Hoppas vi kan komma på nåt som kan hjälpa.
Sen kanske pappa kommer hit imorgon.
Och Evelina, om hennes knä är bättre.

Jag har tråkigt.
Joel kollar tråk-tv och bilddagboken fungerar inte.
Bajs.

tisdag 14 oktober 2008

Morr!

Jag blir galen på Bilddagboken!
Sidan fungerar ALDRIG som den ska!!!
Nu går det inte ens att komma in.
Suck!