söndag 30 november 2008

Livet som nybliven mamma


Nu är älsklingen tre och ett halvt dygn.
Allt känns fortfarande helt nytt, samtidigt som det känns som om vi haft honom hos oss så mycket längre.
Det finns verkligen inte mycket tid till att göra något annat än att amma, byta blöjor och försöka sova lite emellanåt.
Och amningen måste jag säga är ju en histora för sig!
Ibland går det jättelätt, men sen den riktiga mjölken började rinna till (under gårdagen) har det blivit mycket besvärligare!
Svårt för plutten att få grepp när brösten är spända som meloner.
Och mjölken bara forsar ut av sig själv.
Har sovit i en pöl av bröstmjölk inatt!
Får försöka komma på nåt sätt så jag slipper att allt blir så blött.
Inatt har Denver och jag iallafall sovit uppe i sovrummet tillsammans med Joel.
Det gick faktiskt väldigt smidigt.
Denver fick jätteont i magen och var hungrig samtidigt så det var nån timme som va lite jobbig, men annars har han mest sovit.
Så inatt har jag nog sovit mer än vad jag hade sovit sammanlagt de tre-fyra dygnen innan.

Igår natt så bestämde jag och Denver oss för att spendera natten nere i vardagsrummet.
Blev inte mycket sova för mig, men vi hade det mysigt och lärde känna varandra lite.

Inga kommentarer: